Neignorujte príznaky jarnej únavy

0
3313

Cítite sa v prvé jarné dni vyčerpaní či malátni? Pravdepodobne na vás doľahol sezónny únavový syndróm – jarná únava.

Jarná únava nie je žiadna medicínska diagnóza, no napriek tomu ju netreba ignorovať.
Váš organizmus bol počas zimy zvyknutý na menšiu zátaž. V kombinácii s nedostatkom slnečných lúčov náš organizmus pracoval akoby na dlh a fyzicky sa vyčerpával. Náhle oteplenie preto nepôsobí pozitívne, ale práve naopak. Jarná únava môže vzniknúť aj kvôli nedostatku vitamínov.

Samozrejme, veľkú úlohu zohráva aj váš vek. Tento syndróm pociťujú najmä starší ľudia. Mladý organizmus sa totiž vie rýchlejšie prispôsobiť tlakovým a teplotným zmenám.

Keďže je váš imunitný systém v tomto období oslabený, treba rozlišovať, či ide o jarnú únavu alebo o závažnejšie ochorenie. Telo je náchylnejšie na virózy, infekčné ochorenia, alergické reakcie, ochorenia dýchacích ciest a často sa objavia príznaky vredovej choroby žalúdka, či dvanástnika.

Ak sa chcete čím skôr jarnej únavy zbaviť, začnite detoxikovať. Vhodné sú bylinkové čaje zo žihľavy, mäty, šípok, či medovky. Samozrejme zahájte dostatočný pobyt na čerstvom vzduchu. Ďalším krokom je upraviť si jedálniček. Únavu spôsobuje nadmerne zaťažený tráviaci trakt, preto treba viacej jesť ovocie, či zeleninu, vlákninu vo forme cereálií alebo celozrnných výrobkov, biele mäso, ryžu a zemiaky. Základom je, neprejedať sa. Mali by ste sa tiež pokúsiť vyspať do ružova. Kľudne si doprajte poobednú siestu. Tekutina v tele je dosť podstatný faktor, preto sa snažte denne vypiť 2-3l vody. Ak sa naozaj chcete čím skôr zbaviť jarnej únavy, predíďte stresovým situáciám. Ak sa do nich náhodou dostanete, vychádzajte z nich s chladnou hlavou. Nezabúdajte si nájsť aj čas na seba. Robte niečo, čo vás skutočne napĺňa, či už je to skladanie modelov, varenie, záhradkárčenie alebo si vyjdite len tak s priateľmi.

ZDIEĽAŤ

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Vložiť komentár
Vložte svoje meno