Motoristická sezóna bola ukončená “Posledným tankovaním“

0
2484

Tento víkend sa v Dobšinej uskutočnilo “Posledné tankovanie“. Záverečný večer motoristickej sezóny venovaný podujatiam motošportu, Dobšinskej zime a Majstrovstvám Európy v pretekoch automobilov do vrchu Dobšinský kopec, bol krásnou bodkou za tohoročnou sezónou. Rozlúčkový večer sa uskutočnil v sobotu, 18. novembra o 16:30, v priestoroch Kultúrneho domu v Dobšinej.

Ján Slovák

Na úvod dostal slovo primátor mesta Dobšiná. „Dobšinský kopec nesie Európsku známku už niekoľko rokov a myslím, že je to spoločná zásluha nás všetkých. Podujatie je prínosom nie len pre naše mesto a región, ale pre celé Slovensko, pretože Majstrovstvá Európy pretekov automobilov do vrchu sú na Slovensku len v Dobšinej,“ uviedol Ján Slovák, predseda organizačného výboru.

“Posledné tankovanie“ je každoročnou tradíciou a v tomto roku sa členovia organizačného týmu a všetci pracovníci, ktorí pomáhajú toto medzinárodné podujatie tvoriť, stretli už po šiesty krát. Prišiel čas bilancovať, odmeniť, oceniť a poďakovať všetkým, ktorí sa o bezproblémové Majstrovstvá Európy pričinili.

Marcel Kollárik (vľavo) a Ján Slovák (vpravo)

Ako sme spomínali, súčasťou je aj oceňovanie. Dobšinský kopec je známy aj svojimi neštandardnými trofejami. Zatiaľ čo pri iných pretekoch sa väčšinou rozdávajú poháre, v Dobšinej si jazdci odnášajú výnimočnú cenu, koniec koncov, presvedčiť sa môžete v našej galérií. Za týmito dielami stojí šikovný strojár a programátor Peter Vozár ml., ktorého tohto roku za jeho prácu neminulo ocenenie. Ocenená tiež bola “zvukárska štvorka s kormidelníkom“, ktorým je už z minulých rokov ocenený Jozef Gorej ako “hlas kopca“ spoločne so svojimi kolegami, menovite Peter Čuchran (ocenený minulý rok) Pavol Majerik, Jaroslav Hutník a Pavol Fajdek. Ocenení boli aj traťový komisári – Jozef Fabian st. – člen tímu „horného depa“ vo Vlčej doline, ďalej Michal Hiľovský, Radovan Chnapko – vedúci stanovištia “Divá Hana“ a Rasťo Košík za “Južný portál“.

Vladimír Miklošík

Večerom sprevádzal ostrieľaný moderátor Vladimír Miklošík. Pripravený bol samozrejme aj sprievodný program o ktorý sa postarali tanečnice na tyči – ale samozrejme oblečené, členky Studia pole dance zo Spišskej Novej Vsi a tiež dobre známi rožňavskí hudobníci Acoustic nights v zložení Ľubomír Breznen, Marián Pál-Baláž a Karmen Pál-Baláž. Na záver nechýbala ani recepcia a bohaté alko aj nealko občerstvenie.

Do Siene slávy Dobšinského kopca pribudli tri mená ktoré písali históriu tohto výnimočného športového podujatia. Mená, ktoré sa v začiatkoch zapísali do histórie regionálneho motošportu veľkými písmenami. Ocenenie prevzal Ján Quitko, prvý predseda motoristického oddielu telovýchovnej jednoty Baník Dobšiná a jeden z prvých organizátorov pretekov. Zakladajúcim členom bol tiež František Novotný ako súčasť známej počtárskej dvojky. Ján Rupp st. dostal ocenenie – in memoriam ako riaditeľ súťaže a časomerač.

Studio pole dance

Na záver večera sa slova ujal Marcel Kollárik, riaditeľ pretekov Dobšinský kopec a ako najkompetentnejší zo všetkých zhrnul uplynulú motoristickú sezónu. Začal so zimným pretekom, amatérskou rally Dobšinská Zima. „Dobšinská zima je nádherne podujatie, ktoré sa z roka na rok posúva vyššie a vyššie, o čom svedčia už aj tisíce návštevníkov. K tomu patrí ľad, sneh, klince a počasie, čo sa tohto roku vydarilo, a celý pretek dopadol na výbornú,“ prezradil Kollárik.

Dôležitá však bola bilancia samotných Majstrovstiev Európy v pretekoch automobilov do vrchu Dobšinský Kopec. Tu nešetril slovami chvály a poďakoval všetkým, ktorí sa na príprave a organizovaní podieľajú. Neopomenul ani sponzorov, pretože bez ich podpory by preteky nikdy nedosiahli špičkovú úroveň. Ocenené za sponzorstvo boli firmy PETROLTRANS a.s., MASÍV spol. s.r.o. BB a SVC Náchod – SVC GROUP, s.r.o z Čiech. Tieto firmy ako hlavní sponzori zohrávajú dôležitú súčasť celých pretekov. SVC Náchod je jediným zahraničným partnerom v súbore podporovateľov podujatia. Tento najväčší výrobca ťažných zariadení pre motorové vozidlá v Českej republike, je úzko spätý s motoristickým športom a zvlášť s pretekmi automobilov do vrchu, kde je podporovateľom teamu SVC Group racing. Spoločnosť PETROLTRANS sa zoberá predajom a prepravou tekutých palív, čo je aj v motoristickom športe veľmi dôležitá súčasť výbavy všetkých pretekárov. Názov Masív BB nesie spoločnosť drevovýroby a stolárstva, ktorá sa špecializuje hlavne na výrobu okien a dvier z masívnych materiálov, ale aj na exkluzívne atipické nábytky z masívneho dreva domáceho, ako aj zahraničného pôvodu.

Marcel Kollárik, riaditeľ pretekov

K samotným pretekom smeroval tieto slová. „Tréningové jazdy prebehli s menšími problémami, olejové vane, malé poruchy motorov, prietrž mračien, ale nakoniec dopadli veľmi dobre. Kultúrny program bol zúžený len na sobotu, nechýbala osvedčená Oldies party rádia Vlna, doplnený o skupinu Mafia Corner. Vieme, nebolo to bohvie čo, ale ľudia prišli a to nás teší. Šetríme sa na budúci rok, aj program bude lepší, máme totiž to malé jubileum. V nedeľu sme očakávali prekonanie traťového rekordu, Simone Faggioli a Christian Merli sa vyslovili už po sobotných tréningoch, že ak v nedeľu bude aspoň jedna jazda suchá, tak si na traťový rekord trúfajú. Podarilo sa to najprv Merlimu, Fagioli ho však predbehol o ďalšie sekundy a tak sa nový traťový rekord ustálil na čase 2:15:783. Priemerná rýchlosť týchto monopostov dosiahla viac než 180km/h. Adrenalín nám v nedeľu stúpol aj kvôli znečisteniu trate, ale som nesmierne hrdý na to, že máme zohratý zásahový tým a v priebehu niekoľkých minút sa nám trať podarilo vyčistiť, išlo o takmer tristometrovú olejovú škvrnu. Po príjazde Fagioliho do cieľa spadol dážď, bola to otázka asi dvoch minút, ktoré by na trvalo ovplyvnili celý priebeh pretekov, čo sa našťastie nestalo. Naše podujatie bolo v rámci Európy hodnotené ako jedno z najlepších tohto roku. My ako malý slovenský trpaslík sme už rovnocenný motoristickým veľmociam ako sú Taliansko, Španielsko, Francúzsko a Portugalsko. V tak malej Dobšinej, v tak chudobnom regióne dokážeme urobiť podujatie, ktoré si vážia ľudia, ktorí tomu rozumejú v merítku celej Európy. A za toto všetko vám musím poďakovať a som na našu prácu veľmi hrdý,“ zakončil svoje vyjadrenie riaditeľ pretekov, Marcel Kollárik.

Na záver vám ešte prinášame nové termíny spomínaných podujatí na budúci rok. Amatérska rally Dobšinská zima sa uskutoční 3. februára 2018. Nový ročník Dobšinského Kopca, opäť s nálepkou Majstrovstiev Európy, je naplánovaný na  21.-22. júla 2018. Ešte pripomenieme, že fotografie z akcie si môžete prezrieť v našej galérií.

ZDROJ/ AUTOR : Monika Gorejová
ZDIEĽAŤ

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Vložiť komentár
Vložte svoje meno